Onze 7 FEESTTIPS voor teams:
1. Geef als team je EIGEN invulling aan vieren. Dat mag maar moet niet perse met confetti en champagne.
2. Houd bij het vieren de nood aan verbinding en optimisme in teams voor ogen > daarvoor doe je het uiteindelijk.
3. Varieer in soorten vieren. Teamleden hebben diverse noden en laden van andere zaken op.
4. Maak het niet perse groot, liever een klein feestje dan geen feestje.
5. Integreer vieren in zaken die sowieso al lopen. Bv ik organiseer sowieso al (met veel plezier) lunch-webinars en maak er een nu op 7 juni een feestversie van. Of bv maak van de eerste teammeeting elk kwartaal telkens een “feesteditie”
6. Laat het aan je mensen zelf over om het vieren te organiseren en concreet invulling te geven. Vraag hen ook WAT zij willen vieren (zo zet je hen aan om te focussen op het half volle glas in de organisatie). Er zitten ongetwijfeld feestvarkens in je team die energie krijgen van een feestje te organiseren. Jouw rol als leidinggevende is om ervoor te zorgen DAT het gebéurt (niet hoe of wat).
7. Maak er een gewoonte van.
En je zal merken, hoe meer je viert hoe meer er te vieren zal vallen.
Feestelijke groet
Geertrui
PS:
I WALK MY TALK…. op 7 juni vier ik samen met mijn gast Stéphanie De Wulf, de 2000ste luisteraar van de podcast Bevlogen Ambtenaar !! Rarara… we zullen het ondermeer hebben over VIEREN. En over VERBINDING in je team ondanks/na Corona. Wie beter kan ons hierover inspireren dan de Manager Talent en Welzijn van de Vlaamse Overheid, die zelf altijd wel in is voor een feestje… ?! En jij kan erbij zijn, samen met je collega’s virtueel en feestelijk je boterhammen opeten. Gratis maar wel hier aanmelden.
PPS:
Wat is JOUW eerst volgende reden om te vieren met je team? Welke eerste stap ga je daartoe nemen?